Tillbaka till bloggen

Filtrera på::


  • Email trends 2018: boost or regress

    In December of 2017, some exciting news reached the email marketing sector. Of course, email marketing (automation) has already amply demonstrated its worth, but its popularity continues to grow. The DDMA data-driven marketing research shows that email is expected to see a major increase in investments in 2018. That means we will be seeing more and, above all, better emails. In this article, I will explain the email trends we will see (again) in 2018.

    Publicerad i: E-postmarknadsföring, Nyheter
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

  • Återaktivera passiva mottagare med Marketing Automation!

    Om du inte regelbundet rensar din databas riskerar du att få en ökad mängd passiva mottagare som du skickar på gång på gång utan så mycket som en öppning. Dessa kanske behöver lite extra uppmärksamhet för att de ska vakna till och bli aktiva igen. Ett perfekt tillfälle att dra igång med Marketing Automation i form av ett återaktiveringsflöde!

    Publicerad i: E-postmarknadsföring, Marketing automation
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

  • Vikten av din lokala avsändardomän och när du bör överväga att utöka till fler

    Att använda sin/sina lokala avsändardomän/er medför många fördelar som alla kanske inte är medvetna om. Det beror på att alla ESP:s inte belyser dessa fördelar, fokus ligger ofta på snygg e-postdesign eller smart automation. Därför vill vi med det här inlägget poängtera vikten av att använda en lokal avsändardomänen, samt när det kan vara intressant att utöka till att ha flera lokala avsändardomäner.

    Publicerad i: E-postmarknadsföring
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

  • Local and multi-sending domains: exploring the technical aspects

    Local and multi-sending domains offer many advantages for email marketing that you might not be aware of. Are you curious about the technology that ensures your emails are delivered to the recipient’s inbox faster when you use local and multi-sending domains? We will explain that over here.

    Publicerad i: E-postmarknadsföring
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

  • Why you should love opt-outs as email marketers

    Obviously. Not a single email marketer likes it when people opt out of his emails. Still, hiding the unsubscribe link is a bad idea. Because it annoys customers, and after a while might even do damage to your emaildeliverability. So, think beyond the short term and make your unsubscribe link visible. What is more…

    Publicerad i: E-postmarknadsföring
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

  • Soft bounces versus hard bounces

    When you send your newsletter, there is always a chance that your message may not arrive. There are various possible reasons as to why this happens, and in your email campaign statistics you can see why an email bounced.

    Publicerad i: E-postmarknadsföring, Marketing automation
    Läs hela blogginlägget Maila mig den här bloggen

AON

Webpowers landningssidor är specifikt designade för att uppnå konverteringar. Perfekt! De flexibla tillvalen säkerställer att vi får ut max av verktyget

Dirk van den Broek - Campaign manager AON

Ta del av de senaste nyheterna och trenderna inom Marketing Automation?

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev DIN inspiration och ta del av tips och tricks, trender, nyheter och mycket mer.​