Seminarium om Marketing Automation:
Så kan du använda individdata för att öka konverteringsgraden

Ja, jag vill delta

Det digitala landskapet förändras otroligt snabbt och Marketing Automation får en alltmer betydelsefull roll.

Företag och organisationer har blivit medvetna om effekten av MA och att man med en väl utvecklad strategi kan se graferna stiga utan att behöva anställa fler medarbetare eller lägga till fler uppgifter på sin to-do-lista. Automatik är nyckeln!

Men… utvecklingen går som sagt med stormsteg. Det kan vara svårt att hänga med och många företag kämpar fortfarande med samma utmaningar som för fem år sedan, sanningen är dock att det som funkade då inte funkar idag. Det gäller att ligga steget före och sätta grunden för en hållbar Marketing Automation strategi som kan utvecklas i takt med de digitala förutsättningarna och på så vis ligga före konkurrenterna...

Praktisk information

Datum: 26 april 2019

Plats: Östra Varvsgatan 4, Malmö

Kostnad: Gratis

Startar: 08:00

Håller på till: 10:00

Marketing Automation hjälper dig att pricka dina mål

Under de senaste åren har Webpower och Triggerbee samarbetat med några av Europas snabbast växande företag. Målet har varit att med hjälp av Marketing Automation tillsammans skapa framgångsrika strategier för såväl kort- som långsiktiga mål. Detta genom att effektivisera marknads- och säljarbetet med hjälp av analys av digitalt beteende (webb, e-post, etc) för att få fram viktiga kundinsikter, som i sin tur effektivt kan användas för att göra kundresan mer personlig vilket kommer att öka konverteringsgraden.

Vi kommer att diskutera:

  • Vilka strategier som fungerar under 2019, 2020 och framåt
  • Hur man optimerar användningen av många företags mest förbisedda tillgång, kunddata!
  • Hur du enkelt kan göra dina kundresor mer personliga
  • Vad framtidens teknik har att erbjuda....

Missa inte detta minnesvärda seminarium, anmäl dig nu!

Talare

Per Kittel

 

Per Kittel
Sales Manager, Webpower

Marketing Automation i sin enkelhet

Marketing automation är inte alls svårt men ändå så använder sig väldigt få företag av det i sin digitala kommunikation. Per Kittel från Webpower kommer via några enkla tips och cases visa er hur man enkelt kan komma igång, vad man bör tänka på och vilka fallgropar som man bör undvika.

 

Jacob Sjönander
Co-founder & Commercial Director, Triggerbee

Hur du använder individdata för att engagera och konvertera

Konsumenterna vi försöker nå ändrar beteenden och vanor, de öppnar färre och färre mail, och blir mer kräsna med innehållet de läser. Sanningen är att företag måste börja sätta individen i centrum och fokusera på vad deras kunder vill ha om de vill fortsätta vara konkurrenskraftiga -- särskilt när det kommer till marknadsföring och försäljning. Jacob ger dig en inblick i framtidens sätt att sälja, hur du kan använda data för att fånga uppmärksamheten hos dina potentiella kunder, och vilka steg du kan ta för att komma igång redan idag.

Anmäl dig här

  • Det finns enbart ca 50 platser, och först till kvarn är det som gäller.

Har du läst vårt senaste white paper?

Intresserad av att hitta metoder för att öka konverteringsgraden?​

Använd Marketing Automation för att optimera dina marknadsaktiviteter och öka din konverteringsgrad. I detta white paper hittar du praktiska tips för att skapa effektiv Marketing Automation.

Ladda ned detta white paper

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.