Lead generation och lead nurturing

Så arbetar du praktiskt

Ladda ned white paper

Dela detta

white paper

#Webpower

Så arbetar du praktiskt med lead generation och lead nurturing

Varje försäljning börjar med en potentiell kund – ett “lead”. Ju bättre din organisation är på att hitta nya potentiella kunder, desto bättre kommer det att gå för er. När man talar om “lead generation” – alltså processen som gör att man identifierar nya potentiella kunder – handlar det inte bara om kvantitet, utan också om kvalitet. Arbetet med att öka kvaliteten kallas “lead nurturing”.

Under de senaste tjugo åren har allt som har med marknadsföring att göra förändrats i grunden. Marknadsförare som tidigare arbetade brett med tv-reklam och annonser måste nu fokusera på betydligt smalare målgrupper. Dagens kunder är mycket mer krävande, helt enkelt för att de har så mycket information tillgänglig på nätet. När de väl kontaktar en leverantör är de inte intresserade av en broschyr eller information på en webbplats – de vill ha konkreta svar på sina specifika frågor. Som leverantör måste man ge sig in i en dialog för att fullt ut förstå kundens önskemål och behov.

 

 

Download the white paper